קריוקי מזרחית – איך לארגן ערב חפלה קריוקי אצלך בבית?

קריוקי מזרחית במוזיקה ים-תיכונית הוא אחד מהפעילויות המוזיקליות הנפוצות ביותר, עם שירים משמחים ומרקידים אף אחד מהאורחים לא יישאר אדיש. איך מארגנים ערב קריוקי בבית? אילו שירים מומלצים לקריוקי מזרחית? ומה ההגבלות על ערב קריוקי בבית? כדי לארגן קריוקי ביתי מזרחי, משמח, מכבד ובהתאם לכללים, קראו את המדריך המהיר לקריוקי הביתי בסגנון ים-תיכוני.

קריוקי בסלון, בחצר או במרפסת: מתאים לכל תקופה ובמיוחד לקורונה

למרות העלייה המטאורית בביקוש לחדרי קריוקי פרטיים, חלקים רבים מאוהבי ערבי הקריוקי בוחרים לארגן ערב קריוקי ביתי, בחגיגה עם שירי קריוקי בסגנונות שונים: קריוקי מזרחית, שירים בלועזית ישנים וחדשים, שירי ארץ ישראל ועוד.
תקופת הקורונה מחייבת אותנו לשמירת מרחק ולאירועים מצומצמים של עד 20 אנשים ובמרחק של 2 מטר אחד מהשני, כתוצאה מכך מרבית העסקים בישראל נאלצו להתאים את השהות של הלקוחות בהתאם לתו הסגול.
כמו כל תחום במשק, גם חדרי הקריוקי הפרטיים נאלצו להתאים את עצמם ומאז הגל הראשון של הקורונה חלה ירידה בחיפושים לחדר קריוקי פרטי ועלייה בחיפוש ארגון קריוקי בבית.
קריוקי בבית מתאים לכל תקופה ובמיוחד לתקופת הקורונה וטרם ארגון ערב כחוויה קבוצתית מהנה, עליכם להבין כיצד לארגן את חגיגת הקריוקי בצורה הטובה ביותר.

איך מארגנים ערב קריוקי בבית?

ערב קריוקי ביתי יצריך מהמארגנים לעבור על מספר נקודות, כדי להבטיח ארגון מסודר ובטוח.
אם זה ערב הקריוקי הראשון שאתם מארגנים בבית, בדקו כמה מקום תוכלו להקצות וכמה אנשים יוכלו להשתתף, המיקום הנפוץ ביותר הוא בחצר הבית.
לכל ערב קריוקי הכינו רשימת אורחים שמגיעים, בתקופת הקורונה זכרו את חשיבות שמירת המרחק והגבילו את כמות האורחים למספר בודד של אנשים ולא יותר מהמוגדר בחוק.
בדקו את המספר המעודכן של האנשים לאירוח ובהתאם להגבלות המשתנות מפעם לפעם, מלבד הסיכון הבריאותי, כל התקהלות מאורגנת מעבר למספר המותר בתקופת הקורונה תעלה לכם בקנס גבוה.

ערב קריוקי ביתי יצריך מכם שירים בהתאם לסגנון הערב שנבחר, את השירים ניתן להשיג מיוטיוב או מאתרי קריוקי נבחרים.
במידה ואתם מארחים קריוקי באופן קבוע, בדקו על השכרה או רכישה של מערכת הגברה ו 2-3 מיקרופונים (ערכת קריוקי).
כל ארגון ערב קריוקי בבית יצריך מכם לארגן שולחנות וכסאות, כיבוד קל ושתייה קלה ולעיתים גם חריפה – אם אתם קבוצת חברים שאוהבת קריוקי ביתי באופן קבוע, מומלץ לארגן סכום כסף קבוע לכיסוי ההוצאות של המארח.
חפלת קריוקי מזרחית ידועה בזכות שפע ואירוח מעבר לממוצע, קחו זאת בחשבון במסגרת ארגון ערב הקריוקי הביתי.

בסגנון ים-תיכוני: ערב חפלה קריוקי מזרחית

ערב קריוקי בבית
ערב קריוקי בבית

אם בחרתם בערב קריוקי מזרחית, אתם צפויים לחגיגה משמחת עם שירים מקפיצים.
כמו בכל סגנון, קריוקי ים-תיכוני לא חייב להיות מוגבל לשירים מהתקופה האחרונה – ההפך, דווקא קריוקי מזרחית נפוץ בזכות הפתיחות לשירים מכל התקופות ובכך מאפשר לגילאים צעירים ומבוגרים לחגוג קריוקי בהתאם להעדפות האישיות שלהם.
בקריוקי מזרחית תוכלו לשמוע מגוון שירים ים-תיכוניים: אלינור, ליסה ליסה, מלכת השושנים, דרך השלום, רונה, רעיה, ימים יגידו, האחת שלי, צלצולי פעמונים, את המחר שלי, צליל מיתר, זיקוקים, שני משוגעים ועד מחרוזות שירים.
כחלק מארגון ערב קריוקי מזרחית, מומלץ להכין מראש פלייליסט ולברר את העדפת האורחים שצפויים להגיע.

לא מסתבכים – מכבדים: ההגבלות על ערבי קריוקי

מלבד תקנות הקורונה בנושא הגבלות ההתקהלות, חשוב לזכור שערב קריוקי לרוב סובב סביבו אתגרים רבים שמחייבים אתכם לשמור על הכללים ולכבד את השכנים שלכם.
כדי שלא תסתבכו ותהרסו את ערב הקריוקי הביתי, דאגו לשמור על מספר כללים שיעזרו לכם להימנע מבעיות:

  • במדינת ישראל קיימת הגבלת רעש, בהתאם לתקנות מניעת רעש מדירת/אזור מגורים, אם אתם משתמשים במערכת הגברה, הקפידו שלא להרעיש יותר מדי. אם תעברו את ה – 80 דציבלים, המשטרה יכולה לעצור לכם את החגיגה, לקנוס אתכם ולהחרים לכם את ציוד הסאונד.
  • עד מתי מותר לעשות רעש? בהתאם לתקנות, חל איסור להפעיל מכשיר קול בין השעות 14:00-16:00 ובין השעות 23:00-7:00, משמעות הדבר היא שכל ערב קריוקי ביתי מעבר לשעה 23:00 יחשב מבחינת המשטרה כעבירה על החוק.
    למרות השעות האלו, במידה ואתם מעוניינים לארגן ערב קריוקי ים-תיכוני או בכל סגנון אחר מעבר לשעה 23:00, החוק מחריג ימים מסוימים בשנה בהם ניתן לחגוג גם מעבר לשעה 23:00: ערב יום העצמאות, ערב פורים, ערב ל"ג בעומר, ערב יום ירושלים, ערב מימונה וערב ראש השנה האזרחית.
  • כדי להכין את השכנים לערב קריוקי צפוי ולצורך התחשבות, מומלץ להודיע לשכנים על ערב הקריוקי הצפוי כמה ימים מראש.
  • אם תרצו לשדרג את היחסים שלכם עם חלק מהשכנים, תוכלו להזמין אותם לערב הקריוקי

לחזור למשהו ספציפי?

מחפשים חדר קריוקי ולא מצאתם אצלנו באתר? תכתבו כאן בשורת חיפוש ותנו לגוגל לעשות את הקסם!