פעילות קריוקי לילדים קטנים – האם זה מתאים?

הילדים של היום הם ממש לא הילדים של פעם – הם יודעים שיש, ומה שיש – יודעים לדרוש. יחד עם תחומים נוספים בחיי ילדינו, אחד התחומים המשגשגים שהתפתחו לאחרונה הינו תחום ימי ההולדת וההפעלות לילדים. אם פעם היה די בלהלביש את הדוד בחליפה צבעונית ולבקש ממנו שיספר בדיחות, היום בשביל להרים אירוע לילדינו נדרשת לא פחות מהפקה עם מפעילים מקצועיים.

בין סוגי ההפעלות המוצלחים והמובילים, ניתן לראות גם הפעלות קריוקי לילדים. הפעלת קריוקי לדור הצעיר שלנו היא בעלת פוטצניאל הצלחה עצום בקרב ילדים, גדולים כקטנים, בין היתר משום שמדובר בוריאציה של פעילות הקיימת בעולם המבוגרים. ומה יותר כיף לקטנים, אם לא להרגיש לרגע שהם עושים כיף כמו הגדולים?

אז איך בדיוק מתאימים פעילות קריוקי לילדים?

אין ספק שזהו אתגר קצת שונה וייחודי מהפעלת קריוקי לקהל הבוגר. ראשית, מאגר השירים צריך להיות מותאם, ובדיוק כמו מאגרי השירים למבוגרים, להתעדכן מעת לעת. שנית, אופן ההפעלה עצמו צריך להיות בהתאמה גם הוא. כל מפעיל קריוקי מקצועי המכבד את עצמו, על מנת להיות גם מפעיל קריוקי לילדים, יבצע את עבודת ההכנה הנדרשת. על המפעיל להכיר את שכבות הגילאים השונות בשביל לבנות מספר מאגרי שירים בהתאם לכל שכבת גיל, ואף להתאים את ההפעלה עצמה, שכן אירוע קריוקי לילדים שהוזמן לבר מצווה או בת מצווה, למשל, לא יהיה דומה בתוכנו ובאופיו לאירוע קריוקי עבור ילדים בכיתות הנמוכות.

ואם כבר בשכבות גילאים עסקינן – לאילו גילאים מתאימות ההפעלות?

איזה כיף לדעת שטווח הגילאים אשר יכולים ליהנות מהפעלות אלו הוא למעשה די רחב. לרוב, התקרה תהיה בגילאי בר ובת מצווה… דקה לאחר מכן הם כבר יביעו עניין בהפעלת קריוקי ״לגדולים״. אולם, גיל הילדים המינימלי שבו אפשרי ומומלץ להביא לדור ההמשך שלנו הפעלת קריוקי מותאמת, הינו טווח הגילאים שלקראת כיתה א׳ – אפילו החל מגיל 5, כן.

shutterstock 1336295597 - פעילות קריוקי לילדים קטנים - האם זה מתאים?
קריוקי לילדים קטנים

ניתן לחלק את טווח הגילאים לשלוש שכבות, כאשר לכל שכבת גיל מתאימה הפעלה קצת אחרת.

ילדים מגיל 10 ועד גילאי בר ובת מצווה המתחילים את גיל ההתבגרות הינם סוג אחד של קהל יעד לקריוקי לילדים. אם לחשוב רגע על עצמנו בגילאים האלו, היינו חולמים לקבל ביום ההולדת שלנו הפעלה עם דיג׳יי קריוקי לילדים. כאשר עכשיו, יש לנו הזדמנות פז לתת את החוויה הזאת לילדים שלנו. שכבת גיל זו יודעת קרוא וכתוב באופן מלא, ולכן ההפעלה עבורם תהיה הדומה ביותר לקריוקי למבוגרים, הן בתוכן והן באופן. בין היתר כי כך הם בטח יעדיפו. גילאים אלו לרוב גם יכירו וירצו הפעלה עם שירים שגם המבוגרים שומעים – אבל לא כל שיר, כן? כנראה שהם יותר בקטע של סטטיק ובן אל ופחות בקטע של שלמה ארצי.

ילדים בגילאי הכיתות הנמוכות, טרום גיל ההתבגרות, ישמחו אף הם להשתתף בחגיגה כזו. אך ככל הנראה שמאגר השירים יכיל גם שירי ילדים עדכניים לתקופה, למשל מפסטיגלים ומתכניות טלוויזיה שונות, ושירי ילדים מוכרים ועל זמניים. מסך הקריוקי יותאם לכך שהם בראשית הקריאה והכתיבה, וכך גם אופן הגשת ההפעלה ואף מה שיכול להיות מוקרן על המסך.

קהל היעד הצעיר ביותר להפעלת קריוקי לילדים הינו מגילאי 5 ועד כיתה א׳, וזהו סוג ההפעלה המאתגר ביותר אך גם הייחודי. במקרה זה, ההפעלה תעבור את מירב ההתאמות, ביחס לשני חתכי הגיל הקודמים שצויינו. ילדים בגילאים הנ״ל לרוב יכירו מעט מאוד שירים מעולם המבוגרים, ויעדיפו שירי ילדים מוכרים מהטלוויזיה ומהגן, למשל, ולכך יש להתאים את המאגר המוזיקלי. כמו כן, משום שאינם יודעים קרוא וכתוב, או יודעים מעט מאוד, הצגת המילים במסך תהיה פחות רלוונטית, ואולי שווה להקרין בו תמונות או אנימציה, כאשר הדגש שיינתן בפעילות זו יהיה על להעניק לילדים במה מוזיקלית בה יוכלו להתבטא באופן חופשי, לשיר ולרקוד, רגע לפני שהם מתחילים להתבייש ולהיות ביקורתיים. פשוט ומעשיר – לתת לילדים במה ליהנות מהקצב. למעשה, האמור במשפט האחרון תקף לכל גיל.

ובזמן שהילדים נהנים, שרים ורוקדים, יש להפעלת הקריוקי ערך מוסף שיכול לשמח גם את ההורים. הכרה ולמידה של מוזיקה מגוונת ואימון על השירים, יכולים לפתח אצל הילדים את השמיעה המוזיקלית וכשרונות צעירים יכולים להתגלות. יש אפילו מוזיקאים וזמרים מבוגרים שהתגלו לראשונה כששמעו אותם שרים קריוקי.

העניקו לילדיכם חוויה מוזיקלית ושמחה, המתאימה כמעט לכל גיל מקטנים ועד גדולים.

לחזור למשהו ספציפי?

מחפשים חדר קריוקי ולא מצאתם אצלנו באתר? תכתבו כאן בשורת חיפוש ותנו לגוגל לעשות את הקסם!

נגישות