קריוקי אונליין דרך זום?

האם אפשר לעשות קריוקי בזום? טיפים והמלצות לקריוקי אונליין עם חברים או משפחה

תקופת מגפת הקורונה הובילה את ישראל, מדינת הקריוקי, להחלטה על ריחוק חברתי מחשש להדבקות. בישראל אוהבים לחגוג עם שירי קריוקי ובחודשים האחרונים נמצא פתרון יצירתי גם לזה – קריוקי אונליין בזום.
עד כמה הישראלים אוהבים לשיר קריוקי? איך עושים קריוקי בזום? ועד כמה אפשר ליהנות באמת מקריוקי אונליין עם המשפחה או עם החברים?

אימפריית קריוקי בתקופת הקורונה

מדינת ישראל חיה ונושמת קריוקי כבר עשרות שנים, בעשור האחרון נפתחו בישראל עשרות חדרי קריוקי פרטיים שהובילה את אוהבי המוזיקה אל הדור החדש של הקריוקי.
משפחה או חברים מתאספים לערב קריוקי בחצר או בחדר קריוקי פרטי לחגוג כל אירוע אפשרי: יום הולדת קריוקי, מסיבת רווקות/רווקים, בר ובת מצווה, ערב צוות קריוקי ואפילו סתם ערב מהנה ומגבש ללא אירוע מיוחד.
את התאוצה המטורפת של ערבי הקריוקי קטעה מגפת הקורונה, כבר מחודש פברואר 2020 החלו בישראל הגבלות ריחוק וכך בוטלו אירועים מרובי משתתפים ועסקים פרטיים רבים סגרו את שעריהם.
כדי להתמודד עם מגפת הקורונה יחד עם שמירה על שפיות וחיי חברה, ישראלים רבים מצאו פתרונות שיאפשרו להם להמשיך לשמור על קשר עם המשפחה והחברים ותחליפים למפגשים פרונטליים מהעבר הלא רחוק.

פתרון לריחוק: קריוקי עם החברים בזום

למרות הפגיעה המשמעותית בענף הקריוקי המצליח, בעידן הנוכחי קיימים הכלים לארגון קריוקי באינטרנט דרך תוכנת זום (ZOOM), המיועדת בעיקר ללימודים, פגישות עבודה והרצאות.
זמרים ישראלים והופעות כמו הפסטיגל עברו להופעות מוזיקה חיות ברשת, אם ניתן לארגן הופעה שלמה אפשר לארגן ערב קריוקי עם המשפחה או החברים בזום.

כל מה שצריך זה מצלמה ומיקרופון לכל משתתף, לקבוע בקבוצת וואצאפ רשימת משתתפים ושירים ולהכין חדר זום לכולם.
אם אתם המארחים, הכלי העיקרי שאיתו תשתמשו הוא שיתוף מסך, אמנם לא יראו אתכם בו (אלא אם תתחברו ממחשב או טלפון אחר) אבל שיתוף המסך יאפשר לכם לשתף כל חלון במחשב שתרצו.
באמצעות אתרים עם שירי קריוקי או קריוקי ביוטיוב תוכלו לבחור רשימת שירים מסודרת ולארגן את ערב הקריוקי, אם אתם מעוניינים בערב קריוקי פתוח ללא ז'אנר מוגדר תוכלו לבקש מהמשתתפים שיחפשו את השיר שהם רוצים, ישלחו לכם את הלינק או השם של השיר ואתם תעלו את השיר במחשב שלכם.
המילים יוצגו על המסך והמשתתפים יוכלו לשיר לבד או עם משתתפים נוספים, ממש כמו בקריוקי הרגיל.
כמו בערב קריוקי בחצר או בחדר קריוקי פרטי תוכלו לתעד את המפגש באמצעים שונים, האופציה הטובה ביותר היא להקליט את מפגש הזום ולשמור מזכרת מהנה ומצחיקה לכולם.
אם אתם מבצעים מפגש מוזיקלי בזום לילדים ונוער צעיר, עליכם לדאוג למבוגר או יותר שיפקחו על הזום על-מנת לשמור על הערב בשליטה.

איכות סאונד ומצלמה מוגבלים, האם בכל זאת אפשר ליהנות מקריוקי אונליין בזום?

קריוקי בזום הוא רעיון יצירתי ועכשווי אך יחד עם כל ההתאמה לתקופת הקורונה לרעיון יש גם חסרונות.
ההיבט החשוב ביותר בארגון של ערב קריוקי בזום הוא איכות השמע המוגדרת כטוענת שיפור, מדינת ישראל עדיין לא מתקדמת מספיק בחיבור סיבים ומהירות אינטרנט המספקת איכות סאונד ווידאו טובים אך מוגבלים, לעיתים תוכלו להיתקל במצב בו הסאונד יתקע לכמה רגעים ואת הסאונד שלכם ישמעו באיכות בינונית.
אחת האפשרויות למקסום איכות השמע של המשתתפים כמה שיותר (במיוחד המאחר/ת של הזום) היא שימוש במיקרופונים איכותיים למחשב, רבים מבני הנוער משתמשים באוזניות הכוללות מיקרופון מובנה ברמה טובה, אך עליכם לזכור שהזום הזה אינו עוד שיעור או פגישה רגילה ושימוש באוזניות בקריוקי בזום לא יאפשר לכם לשמוע את מה שקורה סביבכם.
בעיה נוספת היא מגבלת השעות, במידה ואין לכם משתמש בתשלום עליכם יהיה לחדש את הזום כל 40 דק', מגבלת הזמן עלולה לעצור אתכם בזמן שיר או להוריד במקצת מההתלהבות לאירוע.

יחד עם כל החסרונות הנסבלים בקריוקי זום, לכל התאספות אונליין יש יתרונות: הזום לא עולה כסף (אלא אם כן אתם משתמשים בחשבון שעולה כסף) ובכך אתם חוסכים את העלויות על השכרת ציוד קריוקי או עלות לכל אורח בחדר קריוקי פרטי, אין צורך לארגן את הבית או לסדר אחרי, כל עוד אתם לא מגבירים את הסאונד במחשב בווליום המפריע לשכנים אתם לא תקבלו דו"ח על רעש וכל המשתתפים יוכלו  לשתות ולאכול בבית שלהם ועדיין ליהנות ממפגש מוזיקלי.
קריוקי בזום לא יחליף את הקריוקי האמיתי בשנים הקרובות, למרות זאת מדובר על תחליף מהנה לתקופת הקורונה וכן אפשרות זולה לשיר עם חברים.

לחזור למשהו ספציפי?

מחפשים חדר קריוקי ולא מצאתם אצלנו באתר? תכתבו כאן בשורת חיפוש ותנו לגוגל לעשות את הקסם!